Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından hazırlanan ve dün Resmi Gazete‘de yayımlanan düzenlemeyle, dijital platformlar üzerinden hızlı teslimat hizmeti sunan şirketler posta sektörü kapsamına alındı. Bu düzenleme ile internet sitesi, mobil site veya uygulama üzerinden sunulan kurye hizmetleri, artık BTK‘nın sorumluluk alanına girdi. Düzenlemeyi değerlendiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Kuryelerin çalışma saatlerinin BTK‘ya bildirilmesi zorunluluğu sayesinde, mevzuata aykırı çalışma saatlerinin ve buna bağlı olumsuzlukların önüne geçeceğiz” dedi.
KURYE SEKTÖRÜNDE BÜYÜME VE DÜZENLEME İHTİYACI
Dijital ortamlar üzerinden sunulan kurye hizmetlerinin salgın döneminde zorunluluk haline gelmesiyle hızla büyüdüğünü belirten Uraloğlu, düzenlemenin tüketici memnuniyetini ve hizmet kalitesini artırmayı amaçladığını vurguladı. Başlangıçta temel gıda ürünlerinin taşınmasıyla başlayan bu hizmetler, giderek genişledi. Sektördeki ani büyüme, konuya ilişkin bir düzenleme yapılması gerekliliğini doğurdu. Uraloğlu, düzenleme ile platforma bağlı posta hizmeti tanımının yapıldığını ve mevcut yetkilendirme şartlarının güncellendiğini ifade etti.
ŞİKAYETLER AZALACAK, DENETİM ARTACAK
Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde de benzer düzenlemelerin uygulandığını belirten Uraloğlu, “Bu hizmetleri posta sektörü kapsamına alarak, hizmet kalitesi, tüketici memnuniyeti ve gönderi güvenliği gibi hususları güvence altına alacağız” dedi. Ayrıca, bu düzenleme sayesinde kayıt dışı posta hizmetlerinin önüne geçileceği vurgulandı. Uraloğlu, “Daha önce herhangi bir kurum tarafından denetim yapılmıyordu. Şikayetlerin ele alınmasında ciddi problemler yaşanıyordu. Şimdi ise yetkilendirme ve denetim şartları sayesinde tüketici şikayetlerinin azalmasını bekliyoruz” şeklinde konuştu.